Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 24 februarie 2015

PORECLE

Chiar dacă – aşa cum, poate, (ex-)cititorul meu fidel o fi remarcat, cel puţin după ce s-a plictisit să tot aştepte – de la o vreme nu (prea) am mai avut răgaz să mă ocup de blog din cauza altor priorităţi nesemnificative apărute în viaţa mea, şi oarecum apropo de cele scrise ieri, m-am gândit să împărtăşesc cu oricine se mai nimereşte pe-aici din greşeală, căutând pe Google termeni conţinuţi şi de aceste pagini, un soi de ciudăţenie de-a mea, printre multe altele, şi anume de a da porecle jucătorilor şi jucătoarelor de tenis din circuitul profesionist. Ciudăţenie cu atât mai surprinzător de mare, în primul rând pentru mine însumi, cu cât nici măcar în tinereţe nu aveam vreo înclinaţie pentru astfel de îndeletniciri, aşa cum, de pildă, manifesta un foarte bun prieten şi coleg de clasă din liceu. În fine.

Iată, aşadar, nu doar câteva exemple, ci cam întregul index (deocamdată), însoţit, pe alocuri, de câte o explicaţie aproximativ logică pentru care şi de unde până unde:

Murray = Murăescu sau Murăilă, pentru că joacă “româneşte”, adică nu te poţi deloc baza pe el; face break şi, aproape invariabil, următorul ghem pe propriul serviciu îl pierde. Adesea întoarce incredibil rezultatul, dar, parcă de şi mai multe ori, scapă avantajele printre degete. Uneori îmi aminteşte de evoluţia fetelor. În orice caz, pentru că ţin pătimaş cu el, îmi e imposibil să-l urmăresc, în special în meciurile importante, cu adversari valoroşi.

Ferrer = Ferel

Federer = Federel (de aceea îmi place când cei doi joacă unul împotriva altuia: Ferel şi Federel)

Nadal = Nadalus

Wawrinka = Paprinka

Bulgarov = Dimitrov (sau invers)

Djokovici = “Ăla antipaticu’” (de fapt, sincer să fiu, nu i-am dat propriu-zis o poreclă; încerc să-l ignor, dar, fireşte, n-am cum, că prea e bun)

Isner = Frankenstein Unu

Raonic = Frankenstein Doi

Nishikori = Pişicori

Gulbis = Vulvis (mi-e şi antipatic!)

Kyrgios (jucător… australian în plină ascensiune, cică) = Cârgâz

Sharapova = Femeia Bionică; Femeia Perfectă; Perfectova; Superbova (şi aşa mai departe…)

Halep = Halepa

Kvitova = Ciumăfaia

Jankovici = Ciumăfaia’ilaltă

Wozniacki = Bozniacki sau “Aia mică” (deşi nu mai e) 

Azarenka = Ţaţarenka

Makarova = Macaronova

Safarova – Gâsculiţova (fiindcă are “ochi de gâscă fiartă”, cum zicea mama)

Cibulkova = Cimultova

Pliskova = Plicikova

Muguruza = Buburuza

Cornet = Scârbăciunea sau Scârbăcioasa mică; Obrăznicătura (că şi e!)

Pennetta = Pennella sau Dametta

Svitolina = Svindolina (hodoronc-tronc)

Giorgi = Fâşneaţa

Lisicki = Ţiţiki

Vandeweghe = Vandezeghe

Hantuchova = Modelova

Zakopalova (actualmente Koukalova) = Zacopanova 

Pironkova = Pironova sau Bulgarova

Goerges = Gheorghes (cam aşa se şi pronunţă)

Niciun comentariu: