Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 17 aprilie 2014

TOATĂ ROMÂNIA PE INTERNET, DAR NU PREA MULT, CĂ DĂUNEAZĂ LA PORTOFEL (AP)

Cum se leagă lucrurile! Mai că-ţi vine să crezi în providenţă!

După ce ieri şi alaltăieri tocmai scrisesem (şi) despre Vodafone, azi… (nu, nu vă speriaţi, deocamdată nu mi s-a mai întâmplat nimic rău şi cu ăştia), absolut din întâmplare, mi-au căzut ochii peste postarea unui “prieten” de pe Facebook, în care spunea ceva despre amintita companie cum că ar vrea să aducă toată România pe internet, după care, intrigat, inclusiv dintr-un motiv pe care îl voi menţiona mai la vale, în urma unei mici investigaţii am aflat că este vorba despre o promoţie, intitulată într-adevăr “Împreună, aducem toată România pe Internet”, prin care de fapt Vodafone (doar) dublează traficul de date inclus în abonamente (pentru contractele noi, presupun).

Motivul despre care aminteam este acela că, nu mai departe de acum vreo lună, am (re)negociat contractul cu ei, obţinând un număr mai mare de minute (inclusiv naţionale) şi de megabiţi (sau baiţi, că niciodată nu mi-a fost clar) de date cam la acelaşi preţ (au ţinut ei morţiş să mai ciupească vreo 20 de cenţi faţă de abonamentul vechi) şi chiar remarcam, împreună cu soţia, că absolut de fiecare dată când am făcut chestia asta de-a lungul timpului, nici n-am apucat să ne bucurăm bine de cât de tari negustori suntem, că au şi apărut abonamente standard cel puţin la fel de avantajoase, de parcă noi le-am fi dat ideea. În paranteză fie spus, pe undeva chestia asta seamănă cu cealaltă poveste adevărată a vieţii mele, potrivit căreia, de câte ori cumpăr câte un lucru (scump) – de la telefoane mobile şi televizoare până la autoturism – nu trec nici câteva săptămâni şi se ieftineşte substanțial (cel mai recent exemplu, datând, coincidenţă, tot de vreo lună, e de 25% în trei săptămâni, şi asta înaintea superpromoţiilor de Paşte!) sau, dacă totuşi am răbdare (sau n-am bani) până când se ieftineşte la maximum (sau minimum), fiindcă aproape iese din oferta magazinelor şi din fabricaţie, imediat apare modelul nou, nu doar încă şi mai ieftin, dar şi cu o mie de facilităţi în plus (cazul cel mai grandios este al autoturismului, dar asta am păţit şi cu marea majoritate a televizoarelor şi telefoanelor mobile cumpărate în ultimii 15 ani). Zău că am ajuns să-mi imaginez că există undeva un comitet al tuturor comercianţilor (mai ales de electronice), care la fiecare produs nou se consultă şi verifică o megabază de date, întrebându-se zilnic: “l-a cumpărat papagalul ăla?”. Dacă răspunsul e negativ, preţul rămâne acelaşi, dacă în schimb se constată că l-am achiziţionat, scade dramatic. Sigur, mai există şi varianta în care, după o vreme, se conving că nu mă interesează şi atunci aplică o politică aleatorie.

Revenind la Vodafone, trebuie să spun că de data asta nu am ce regreta, din simplul motiv că promoţia e mai degrabă o glumiţă de-a lor. Nici măcar cel mai scump abonament, de 45 €, nu are atâta internet inclus cât cel mai ieftin, de doar 2 €, al unui operator al cărui nume n-am să-l menţionez, că nici el nu-mi dă vreun sfanţ să-i fac reclamă (în schimb, foarte de curând l-am beştelit, gratis, aşa că ştiţi de unde să-l luaţi), şi care, culmea, citeam că tocmai a semnat un soi de parteneriat cu Vodafone, prin care beneficiază de infrastructura şi implicit acoperirea teritorială a acestuia din urmă. (Deloc) întâmplător, eu sunt abonat la ambii, de Vodafone fiind legat mai degrabă datorită (ca să nu zic din cauza) firii mele sentimentale şi conservatorismului la care am ajuns cu vârsta, decât din motive raţionale, mai ales dacă nici măcar diferenţă de semnal nu va mai fi între cele două reţele.

Partea (și mai) proastă e că, din cauza zgârceniei de care dă dovadă Vodafone, trebuie să-mi caut mereu smartphone-uri dual-SIM, ceea ce mă împiedică, de pildă, să-mi iau vreun iPhone sau Galaxy S5 fiţos, pentru că ăia 300 MB pe care i-am stors de la ei, şi care reprezintă oricum mai mult decât au majoritatea abonamentelor standard cu preţuri decente, nu mi-ar ajunge nici măcar să-mi verific e-mailul zilnic, d-apăi să văd vreo cursă de Formula 1 sau vreun meci de-al lui Arsenal, când sunt plecat în vacanță. Că internet mobil înseamnă şi asta, nu doar intrat pe Facebook şi pălăvrăgit pe Messenger. Asta ca să nu mai spun că la operatorul al cărui nume îl trec sub tăcere, după ce, sau mai degrabă DACĂ termin ăia mulţi Giga incluşi, îmi scade numai viteza (la un nivel la care probabil că n-aş mai putea face mai nimic, e drept), dar nu sunt taxat în plus, în schimb la Vodafone, dacă depăşesc cei foarte puţini Mega, mă rupe la buzunar fiecare secundă suplimentară petrecută online! Singurul motiv pentru care ţin(eam) să am un strop de net mobil şi de la ei era eventualitatea că voi avea vreodată nevoie să accesez reţeaua, poate pentru GPS, pe un vârf de munte, unde acoperirea Vodafone era mai bună. Acum nu mai e cazul.

Oricum, ca unul care am apucat, pe lângă vremurile când internetul nici nu exista, pe cele când plăteai câte 10-12 dolari pentru un abonament cu legătură dial-up, prin care puteai să intri (când prindeai ton) şi să stai doar câteva minute pe zi şi eventual ceva mai mult noaptea (că te mai cocoşau şi adiţionalele la Romtelecom), sper să le prind şi pe cele când diferenţele de preţ la internetul mobil vor fi (tot) numai în funcţie de viteză, nu (şi) de trafic.

Până atunci, socotiţi articolul acesta drept unul de anti-publicitate, marcat de altfel în mod corespunzător.

Niciun comentariu: