Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 28 ianuarie 2014

MÂNA SIGURĂ A DESTINULUI

Oricât de grav atins de mania persecuţiei s-ar putea crede că sunt, apar tot mai mulţi observatori neutri, neimplicaţi afectiv ca mine, care să-mi dea dreptate: Arsenal este o echipă formidabil de ghinionistă la tragerile la sorţi!

După ce deja în urmă cu două etape din Cupa Angliei, când în competiţie încă se mai aflau şi echipe de liga a paişpea, “tunarii” au dat peste eternii rivali de (aproape) acelaşi rang de la Tottenham, pe care, din fericire, i-au şi eliminat, în faza următoare (după ce între timp au mai trecut, e adevărat, lejer şi de Coventry City, din liga a treia) îi vor întâlni pe cei de la Liverpool, revelaţia actualei ediţii de Premier League. Oarecum nostim e doar felul în care am aflat eu ieri despre tragerea la sorţi, şi anume văzând o ştire de pe digisport.ro, care suna în felul următor: “Pantilimon (de la Manchester City – n.r.) va da iar piept cu Chelsea în “optimile” Cupei Angliei. Programul complet”.

Primul meu gând, înainte de a citi respectivul “program complet” şi chiar articolul propriu-zis, a fost că, de vreme ce s-a ajuns în “optimi” şi vom avea deja un ditamai derby-ul între actualele ocupante ale locurilor doi şi trei din PL, e într-adevăr foarte posibil să fie programate numai meciuri tari, iar Arsenal e chiar o norocoasă fiindcă a scăpat de cei mai dificili adversari. (Dovadă că nici nu sunt chiar aşa prăpăstios din fire cum spun gurile rele!) Ajungând însă cu lectura la program, am constatat cu o “imensă stupoare”, atât de frecvent încercată, încât, la drept vorbind, a devenit de-a dreptul firească, nicidecum imensă şi aproape nici măcar stupoare, că, în afara celor două mari confruntări, restul partidelor sunt numai între echipe de doi bani – gen Brighton-Hull City, Cardiff City-Wigan, Sheffield Wednesday-Charlton Athletic sau Sheffield United/Fulham-Nothingham Forest/Preston –, oricare dintre ele, inclusiv un Swansea, Sunderland sau Southampton fiind un adversar mult mai facil pentru Arsenal (fără ca asta să însemne şi o calificare automată, fiindcă “tunarii” au mai făcut boroboaţe chiar şi cu echipe de liga a patra!) Sigur, vestea bună e că de data asta au mai murit şi trei capre ale vecinilor – Man. City, Chelsea şi, desigur, Liverpool, care, la urma urmelor, întâlneşte liderul campionatului.

Povestea asta îmi aminteşte cum, înainte de relativ recenta tragere la sorţi pentru – coincidenţă – “optimile” Ligii Campionilor, anticipam, cu pesimism, că Arsenal va pica iarăşi, inevitabil, cu Barcelona, un adversar imposibil şi devenit aproape tradiţional în faza asta a competiţiei. Abia după ce tragerea a avut efectiv loc, iar eu am constatat cu oarecare surprindere şi uşurare că de data asta scăpase de catalani, am realizat că nimerise de fapt peste nimeni alta decât însăşi deţinătoarea titlului, Bayern München, adevărata Barcelonă a momentului, echipa europeană cea mai de temut în ultimele sezoane. Aşa că m-am liniştit de tot.

Niciun comentariu: