Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

marți, 19 noiembrie 2013

MAI BINE LINIŞTE

Hai c-am trăit (prea) destul cât s-o aud şi pe-asta! De parcă spectatorul (român) de fotbal ar mai fi avut nevoie de vreun pretext să se comporte mitocăneşte, nu ştiu ce asociaţie oligrofenă a suporterilor propune ca diseară, la meciul România-Grecia, publicul să fluiere imnul elen, dacă autorităţile din peninsulă nu îi eliberează, sau nu îi expulzează cu bilete la clasa întâi, sau nu le dă azil politic sau nu-i pupă pe frunte (că n-am înţeles exact) pe câţiva compatrioţi de-ai noştri huligani reţinuţi cu prilejul partidei tur. Ce sunt aproape sigur e că nu-i vorba să fie spânzuraţi sau întemniţaţi pe viaţă, caz în care, mă rog, s-ar mai fi justificat cât de cât.

Acum, pentru că e greu să-i faci să priceapă omeneşte pe cei predispuşi oricum la asemenea manifestări că în nicio circumstanţă nu se cade aşa ceva, fie şi pentru argumentul de bun-simţ banal şi elementar că suporterii greci au fost chiar neaşteptat de decenţi când s-a intonat “Deşteaptă-te, române!” pe stadionul din Pireu, aş încerca o abordare mai pe-nţelesul lor mărginit: s-ar putea ca, auzindu-şi imnul batjocorit, grecii, recunoscuţi drept teribil de patrioţi, să se încarce de ambâţ şi energie şi să ne facă zob. Oarecum similar cu ce s-a întâmplat cu jucătorii noştri la meciul de-acasă cu Ungaria, după ce maghiarii ne scoseseră din pepeni toată ziua cu atitudinea lor arogantă şi xenofobă, aşa că le-am dat un 3-0 (numai bun şi astăzi!) de le-au mers fulgii. Mă gândesc că şi-n împrejurările de-acum tăcerea ar fi de aur.

Niciun comentariu: