Bucureşti, România
E-mail: blogziar@yahoo.com

joi, 31 ianuarie 2013

EPISODUL 12, SEZONUL 7

Până în urmă cu câteva luni, poate jumătate de an, nici nu prea mă (mai) interesau serialele de televiziune, aşa că pe ici pe colo s-ar putea să fiu uşor nedrept sau inexact în cele ce urmează. De altfel, nici acum nu se poate spune că mă dau în vânt după ele ca în tinereţe, şi, cu vreo două-trei excepţii, gen “Imperiul din Atlantic City”, mă uit doar la cele (poliţiste sau de comedie) cu episoade de sine stătătoare, fără legături indisolubile între ele, sau la cele care par că se vor termina într-un orizont de timp rezonabil, deoarece am şi eu o etate şi nu vreau ca pe patul de moarte, pe lângă nenumărate alte neîmpliniri, să am şi regretul că n-apuc să văd cum se termină cine ştie ce “Dallas”.

De când am (re)început totuşi să le mai urmăresc pe la posturile noastre, am fost izbit de câteva aspecte. Mai întâi, observ că, în special Pro Cinema are straniul obicei de a programa, hodoronc-tronc, sezonul 5 sau 7 din vreun serial care la mama lui acasă oricum şi-a mai derulat între timp alte câteva, ajungând la seria a noua sau a zecea, care tocmai se transmite în timp real (iar împătimiţii o pot vedea pe internet cu o întârziere de numai câteva zile, nu de ani întregi, dar asta-i altă discuţie). Acum, pentru că eu nu mă uitam în urmă cu cinci, şase sau zece ani, e posibil, cum am recunoscut din capul locului, să mă înşel, în sensul că poate seriile precedente au fost şi ele difuzate cândva, fie şi cu acest mare decalaj. Ce ştiu însă cu certitudine e că, de pildă, acum vreo trei săptămâni, Pro Cinema a început să dea seria a… doua din “Dinastia Tudorilor”, pretinzând că e şi în premieră naţională, deşi am un foarte bun prieten care deja văzuse, în urmă cu câţiva ani, toate cele patru sezoane pe HBO (România!). În plus, deşi n-am urmărit în mod special, am impresia că Pro Cinema s-a oprit brusc şi din amărâta aia de serie a doua programată aiurea (oricum, n-a trecut la a treia). La fel cum s-a oprit la episodul 12 din sezonul… 5 al unui serial poliţist, “Aproape de adevăr”, deşi avea 15 de episoade. E adevărat însă, cele trei episoade restante (pe care, de ce să nu recunosc?, între timp le văzusem pe internet, că doar nu era să crăp de curiozitate) au fost date şi ele după vreo lună, la o cu totul altă oră (târzie) decât cea obişnuită, probabil când le-a găsit femeia de serviciu a postului zăcând rătăcite într-o cutie în care n-aveau ce să caute.

Încă şi mai greu mi-a fost să înţeleg de ce tot Pro Cinema a difuzat, inclusiv în reluare după câteva luni, sezonul 1 al unui alt serial (chiar bun), “Sub acoperire”, care a avut în total doar două sezoane în perioada 2009-2010, eu însumi găsindu-l cu uşurinţă pe al doilea online. Mă gândesc doar că responsabili postului primiseră acel prim sezon ca o bonificaţie pentru cine ştie ce alt serial sau film achiziţionat şi nu s-au mai obosit să caute şi seria a doua pe care poate ar fi trebuit chiar s-o plătească.

De fapt, coincidenţă sau nu, am observat că mai toate sezoanele alea 5 sau 7 au ca perioadă de producţie anul 2009, la fel ca şi unele seriale cu un singur sezon (gen “Bestia”) transmise de Pro Cinema, încât concluzia mea a fost că după trei ani toate filmele se ieftinesc brusc pe piaţa internaţională, prilej cu care le cumpără angro şi ai noştri şi le dau de-a valma, indiferent dacă au difuzat sau nu sezoanele precedente, ori dacă au de gând să le mai dea, fie şi peste alţi trei ani, pe cele următoare.

Pentru că m-am lungit şi-aşa prea mult, poate am să povestesc altădată cum, de data asta Pro TV, din miile de filme (şi probabil zecile franţuzeşti) turnate în 2008, s-a gândit să programeze, tam-nisam, într-o noapte din 2012 (deci nu era vreo megapremieră pe ţară cu care să se laude) unul din mult mai puţinele care au fost făcute în două părţi, cu o urmare foarte importantă (era vorba de biografia unui celebru criminal francez), doar că pe a doua n-au mai dat-o nici până în ziua de azi şi sunt sigur că n-o vor mai da vreodată, pentru că imbecilii din p(r)ost probabil nici nu şi-au dat seama ce (nu) au făcut. Noroc cu DigiFilm, care le-a transmis recent pe ambele, de-am văzut şi eu cum sfârşeşte criminalul!

Şi pentru că m-am lungit şi mai mult povestind ce ziceam că o să povestesc altădată, chiar n-o să mai fac decât să amintesc în treacăt de AXN, care are alt obicei cretin şi anume de a începe un sezon (oricum mai nou decât cele de la Pro Cinema) şi a-l opri pe la sfert, după care începe (de pe la mijloc!) un alt sezon al aceluiaşi serial, şi abia într-un final fericit îl reia şi pe cel întrerupt, dar luând-o din nou de la capăt, cu primul episod (în situaţia asta sunt vreo trei seriale pe care le urmăresc eu şi deja mă gândesc serios să fac puţină ordine, îndreptându-mi iarăşi atenţia către internet, deşi urăsc chestia asta).

Niciun comentariu: